Tullakseen johtajaksi alalla, jota ei ole vielä keksitty, pastakäsityöläisen on osattava muuntautua uraauurtavaksi yrittäjäksi, jolla on erehtymätön vaisto.
Tämä on Giovanni Ranan tarina.
Jo alkaen 15. lokakuuta 1937, kun hän syntyy Cologna Venetassa lähellä Veronaa, Giovanni aiheuttaa hämmennystä Ranan perheessä. Hän haluaa mieluummin tehdä töitä kuin opiskella, ja vuonna 1950, vain 13-vuotiaana, hän liittyy veljiensä seuraan perheen leipomossa San Giovanni Lupatotossa.
Giovanni oppii nopeasti leipuriammatin salaisuudet, mutta tulevaisuus on hyvin erilainen kuin mitä kaikki olivat kuvitelleet hänelle.
Yhteiskunta ja työmarkkinat kehittyvät nopeasti, ja Giovanni on valmis tarttumaan tilaisuuteen. On vuosi 1960, ja Italiassa on talousbuumi, mikä lisää vaurautta, kulutusta ja työllisyyttä, myös naisten osalta. Juuri viimeksi mainitusta tekijästä syntyy kipinä uuden ammattitoiminnan aloittamiseen.
"Jos nuorilla vaimoilla ei ole enää aikaa tehdä tortelliineja, minä teen niitä heidän puolestaan!" Näin Giovanni varmaankin ajatteli ennen legendaarisen käytetyn "Guzzinon" ostamista - 18 000 liiraa maksaneen Guzzi-moottoripyörän, jolla hän alkaa henkilökohtaisesti toimittaa pastaa asiakkaille.
Näin tuore kotitekoinen pasta vaihtuu tuorepastaksi, jonka Giovanni Rana tuo asiakkaan kotiin.
28. maaliskuuta 1962 avautuvat virallisesti Pastificio Ranan ovet. Upea virstanpylväs juhlittavaksi, mutta nyt ei tietenkään voi pysähtyä. Kaksi kättä tortelliinien vaivaamiseen ei todellakaan enää riitä, ja niitä on ensin neljä, sitten kahdeksan, sitten kuusitoista, kunnes Giovanni tajuaa, että on aika ottaa käyttöön uusi kasvustrategia.
Tuore käsintehty pasta, traditio, joka on Italiassa siirtynyt sukupolvelta toiselle, on nyt valmis muuntumaan tuorepastaksi, jota valmistetaan teollisessa mittakaavassa.
Tuolloin saatavilla olevat koneet eivät ole kovin tehokkaita Giovannin kaavailemaan tuotantotapaan. Paikallisten insinöörien ja mekaanikkojen avulla hän suunnittelee ja kehittää uusia koneita, jotka pystyvät vastaamaan pastamäärien ja -lajien kasvavaan kysyntään.
Investointi on vaikuttava ja vaikea toteuttaa, mutta se maksaa itsensä takaisin lyhyessä ajassa: tuotanto kasvaa 15 kilosta tortelliinia tunnissa satoihin kiloihin tunnissa... aivan liian paljon laitettavaksi Giovannin moottoripyöräkoriin!
Giovanni Ranan täytetyn pastan on aika valmistautua matkoille ympäri Italiaa.
70-luku alkaa, ja yritys tarvitsee suuremmat tilat. Giovannille on luontevaa ajatella sen rakentamista San Giovanni Lupatotoon, lähelle hänen uutta kotiaan.
Näiden vuosien aikana liiketoiminta kasvaa ja samoin myös Giovannin kunnianhimo, ja mitä enemmän oman seudun asiakaskunta vakiintuu, sitä enemmän kasvaa ajatus Rana-tuotteiden jakelun laajentamisesta uusille markkinoille myös Italian ulkopuolelle.
Italialaiset perheet rakastavat jo Giovannia ja hänen tortelliinejaan, kun Gian Luca, hänen ainoa poikansa ja nykyinen toimitusjohtaja, aloittaa työt yrityksessä. Samoin kuin on nähnyt isänsäkin tekevän, hänkin unelmoi suurista asioista, ja hänen ensimmäinen tavoitteensa on levittää Giovanni Ranan tuotteita ja iloa herkullisesta italialaisesta ruoasta kaikkialle Eurooppaan.
Vain muutamassa vuodessa hänen unelmansa toteutuu, mutta näin suureksi kasvaneen asiakaskunnan myötä tarvitaan uusi tapa tehdä itsensä tunnetuksi ja tavoittaa ihmisten sydämet. Yhtiö alkaa investoida mainontaan, ja Giovanni panee itsensä henkilökohtaisesti peliin.

Rana-perheen unelma päästä tuotteillaan Amerikan markkinoille toteutuu ja menestys on jopa odotettua suurempi! Käytännöllisesti katsoen samanaikaisesti he avasivat ensimmäisen tuotantolaitoksen Chicagoon ja ensimmäisen ravintolan New Yorkin Chelsea Marketin upealle alueella.

Tänään Giovanni Rana jatkaa kansainvätistä laajentumistaan tarjoten aina kansainvälistä tuoretta pastaa. Rana-perhe jatkaa unelmansa seuraamista ja kasvamista edelleen.